Til MENY på Forsiden
Hvordan båtene er bygget
Profesjonelle modellbyggere og håndverkere har brukt over 100 til 200  timer for å lage disse unike modellene, hvor detaljeringsgrad og finish er i museumskvalitet.  For å få til dette, har det blit utført omfattende forskning fra ulike kilder som, originale tegninger, kopier av opprinnelige planer og bilder av selve båten.
- Modellene er laget med "planke" på ramme konstruksjon, der hver stripe av tre er limt til skroget - én av gangen.
- Treverket som blir benyttet er som oftest kopi av hva som er benyttet i originalen, f.eks Hardwood m.fl.
Her er spantekonstruksjonen på en Riva.
- Planke for planke limes for hånd.
Her er en Riva med halvkledd skrog.
- Her er det et ferdig skrog, til en annen båttype.
- På modeller som har synlige nagler, blir det banket inn småspiker.
- Nærbilde at et skrog utvendig.
- Båtene har en høyglanspolert glatt overflate, som består av flere lag med klarlakk. 
For hvert lag lakk som har blitt påført, har modellen fått tørke, og blitt behandlet med superfint sandpapir, før neste lag med lakk er blitt påført. 
- Under vises et passasjerskip.
- Båter og skip har replikerte, realistiske detaljer. Dette er ikke klistremerker.
Produsenten har et eget støpeverksted for metalldelene.
Bilder av en seilskute
Her er en annen variant av en svunnen tid.
Skulle du gått på en slik oppgave selv, med å bygge en modell fra bunnen av, må du nok påregne minst 5 ganger så lang tid, som disse profesjonelle båtbyggerne bruker....
Alle bilder på disse sider er beskyttet ihht. opphavrett.
All pictures on these pages are protected by Copyright.
Noen av de andre båtene og skipene :
INSPIRASJON :
Under er noen tilbakemeldinger fra våre kunder, som har bygget om våre modeller, bl.a. til fjernstyring med elektromotor og til og med live steam.
SNEKKE MED ELEKTROMOTOR OG RC
SNEKKE MED DAMPKJELE OG RC - LIVE STEAM
KNBF overrekker snekke til  Draugen Motorbåtforening i forbindelse med 80 års jubileum.